1372
👩🎨 قَدرِهُنَررا "اَهلِهُنَر" دانَدوبَس 👨🎨 ♡ گِراف آرت ♡ مجموعه ایست هنری برای هنرورزان و هنرپرورانِ ایران زمینم... Start of channel activity: (15 June 2020) Contact for your questions: "@MRuintan_Artist"
مـادر از همهی ما ضـعیفتر بود
نه بخاطر غصههای مشترکمان،
بلکه بخاطر غصههای خصوصی
هر کدام از ما که خورده بود...
" نامههای کافکا به پدر و مادر "
چون غم و شادی
جهان در گذرست
بهتر آنست که من
خاطر خود خوش دارم...
" حضرتِ حافِظ "
زرّافهها...
هدف هنر،
نمایش دادن
ظاهر بیرونی اشیا نیست،
بلکه نشان دادن
معنای درونی و باطنی آنهاست...
" ارسطو "
زندگی تو، زندگی توست
مگذار در مَحبس تاریکِ تسلیم بماند
تردید نکن که نوری هست
شاید چندان نباشد که گفتهاند
امّا آنقدر هست
که از پس تاریکیات برآید...
" چارلز بوکوفسکی "
📚" پَناه بَر کِتاب "
- چرا رنجم می دهی؟
- چون دوستت دارم.
- نه دوستم نداری.
وقتی کسی را دوست داریم
خوشیاش را میخواهیم نه رنجش را.
-وقتی کسی را دوست داریم
تنها یک چیز را میخواهیم:
عشق را، حتی به قیمت رنج
-پس تو به عمد مرا رنج میدهی؟
بله،
برای اینکه از عشقت مطمئن شوم...
📕 بارون درخت نشین
✍ ایتالو کالوینو
اجرا با خودکار
تکنیک هاشور...
زنان خاورمیانه
از دو چیز بینیازند
چشمانی زیبا و غمی تمام نشدنی
اولی را تاریخ به آنها داده
و دومی را وطن...
👩🎨 @Geraf_art 🎨
" برای آدینه "
خلاقیتی فـراتر از قلم و کاغذ...
این هنرمند
تـرکیب «نقاشی سنتی» با «نورپردازی فیزیکی»،
با استفاده از شکست نور در بطریهای مایع،
کنتراست و درخشش فوقالعادهای
بروی صحنههای انیمه ایجاد میکند،
نتیجه میشود
یک اثر بصری پویا که انگار زنده است...
استفاده از اشیاء روزمره
و تبدیل ابزارهای سادهای مثل خطکش
به بخشی از فرم هنری،
نشاندهنده نگاه متفاوت این هنرمند است...
در زمـــانی که بعضیها
با استفاده نادرست از هوشمصنوعی
درحال خلق تصاویر و ویدیوهای بیروح و خشک هستند،
دیدن این خلاقیتهای ساده،
آدم را به بقای هوش و خلاقیت انسانی امیدوار میکند
و نشان میدهد
که هنر همیشه به ابزارهای گرانقیمت نیاز ندارد،
گاهی فقط یک ایدهی نو کافیست...
👩🎨 @Geraf_art 🎨
.
بگذار خیال کنیم
جهان در صلح است.
پنجره را باز کن.
هر چیز سادهای که
خوشحالت میکند را بیاور،
چای تازه دم،
یا شربت گلاب،
به تماشای آسمان بنشین.
بگذار خیال کنیم
پشت در خانههایمان
آرامش است.
بگذار خیال کنیم
هیچ چیز نمیدانیم،
ساعت دیواریات را
پشت به رو آویزان کن.
بیخبر باش از آنچه
در جهان میگذرد.
بگذار خیال کنیم
جهان در صلح است...
" فرزانه صدهزاری "
سیاه قلم...
و خدا
به جای تمام زخمهایت،
گل میرویاند...
👩🎨 @Geraf_art 🎨
.
در من
زنی زندگی میکند
که خوشبخت نیست ،
اما هر روز
به خانهاش سروسامان میدهد ،
برای فرزندش مادری میکند
غذا میپزد ، میشوید ، میساید
اما هیچکس نمیداند
که روحش درد میکند .
و جسمش تظاهر به قوی بودن ،
هیچکس نمیداند
هر شب حسرتهایش را
در تاروپود ظلمت شب جا میگذارد
و صبح دوباره به زندگی باز میگردد .
باورش سخت است
اما یادت نرود
او یک زن است .
👩🎨 @Geraf_art 🎨
بازآمد مُحَرّم
همان ماهِ خونین
که دیرقَرنیست
آسمان ردای ماتم میپوشد
و زمین نبضاش را
در اندوه فرزند زهرا (س)
گم میکند...
بازآمد مُحَرّم
و من در میانهی
هایوهویِ روزمرگیها
به دنبالِ قطرهای از آن
دریای موّاج عشق میگردم...
بازآمد مُحَرّم
و نوبت مویههای بیاتمام رسید
وقتِ آنکه خالصانه بگویم:
حُسِین (ع) !
این ایّام بر رکابِ یادِ تو
در کوچهپسکوچههای دل
سوگوار توآم...
دوباره مُحَرّم
دوباره حُسِین(ع)
دوباره من و یک دنیا دلتنگی...
و به قولِ همان معروف:
" اصلا حُسِین جنسِ غمش فرق دارد "
✍#م_روئین_تن
.
عادت کردهایم
هر روز دوش بگیریم،
اما یادمان میرود
که ذهنمان هم به دوش نیاز دارد.
گاهی با یک غزل حافظ میتوان
دوش ذهنی گرفت و خوابید.
یک شعر از فروغ،
تکهای از بیهقی،
صفحهای از مزامیر،
عبارتی از گراهام گرین،
جملهای از شکسپیر،
خطی از نیما...
ولی غافلیم!
شبانهروز چقدر
خبر و گزارش و مطلب آشغال
میتپانیم توی کلهمان؟!
بعد هم با همان کلهی بادکرده
به رختخواب میرویم
و توقع داریم در خواب
پدربزرگمان را ببینیم
که یک گلابی پوست کنده
و با لبخند میگوید: بفرما!
" عباس معروفی "
بغض گلدان لب پنجره را
چلچلهها میفهمند
حال بیحوصلهها را
خودِ بیحوصلهها میفهمند...
درودها
بر خوبان وفامند
روز و روزگار بخیر...
👩🎨 @Geraf_art 🎨
یه جمله امروز خوندم
که خیلی تکاندهنده بود
ما را بیدار میکند
و به زندگی و رفتارهامان آگاه میکند:
«مرگ تو در یک روز معمولی،
وسط برنامههای ناتمام فرا میرسد
و جهان بدون تو ادامه خواهد داد...»
و شببخیر...
👩🎨 @Geraf_art 🎨
پاستل گچی...
پَر گشودیم
و به دیوار قفسها خوردیم
وه که در حسرت
یک بالِ پریدن مردیم...
" حسین منزوی "
.
" گابریل گارسیا مارکز "
در سالهای واپسین به حقیقتی تلخ
اشاره میکند:
«بزرگترین فاجعه این نیست
که بدن فرسوده میشود،
بلکه این است که آرزوها و احساسات تو
هنوز جوان و سرکش باقی ماندهاند.»
شاید دردناکترین بخشِ ماجرا این باشد
که زمان فقط بر جسم اثر میگذارد،
نه بر قلب
و همین تضادِ غریب،
اندوهِ پنهانِ زندگی است...
و شاید تراژدیِ انسان دقیقاً همینجاست؛
پوست چروک میشود،
پاها آهستهتر از گذشته قدم برمیدارند،
اما در اعماق وجود ما
هنوز کودکی زندگی میکند
که تشنهی عشق، توجه،
کشف کردن و رؤیا دیدن است.
کودک درون هرگز پیر نمیشود.
او هنوز برای فردا رؤیا میبافد
و دلش میخواهد زندگی را
با همان شگفتی روزهای جوانی لمس کند.
رنجِ واقعی زمانی آغاز میشود
که روحی جوان،
در قفسِ ترسها و قضاوتها اسیر شود؛
وقتی آنقدر نگرانِ نظر دیگران میشویم
که از رؤیا دیدن دست میکشیم،
از دوست داشتن میترسیم
و از زندگی فقط به تماشا کردنش بسنده میکنیم...
زیرا انسان با گذر سالها پیر نمیشود؛
انسان زمانی پیر میشود
که دیگر جرأتِ رؤیا دیدن نداشته باشد...
👩🎨 @Geraf_art 🎨
هزار رویا در درونم
آهسته میسوزد...
" آرتور رمبو "
بدی های من
بخاطر بدی کردن نیست!
بخاطر احساسِ شدیدِ
خوبیهای بیحاصل است...
" فروغ فرخزاد "
اینروزها
غمگین، خسته، رنجیده، زخمی
و در عمق ناامیدی کمی امیدوارم،
مانند وطن...
دارم کمکم عادت میکنم
اما فراموش نه!
که مرگ تنها راه شرافتمندانه است
برای فراموشی....
و تنها چیزیکه از مرگ هم ماندگارتر است،
"یاد" است...
نام اثر: دختری درحال خواندن نامه
هنرمند: یوهانسورمیر-۱۶۵۹
و چه احساس قشنگیست
كه در اول صبح
یاد یک خوب
تو را غرق تمنا سازد...
درودها
عزیزان آزاداندیش
شنبه بخیر...
👩🎨 @Geraf_art 🎨
نه همه می فهمند
نه همه بلدند
آرام کردنِ طوفانِ درون
کارِ همان کسیست که
بویِ پناه میدهد...
" پائولو کوئلیو "
تکنیک چاپ...
جنونِ شما
هنرتان را بهتر میکند
اما بعد شما را میکُشد...
" تامس هاوساگو "
و پنجشنبه
خانه آرام است...
درودها
بر مهربانان همراه
آرامشِ دل
سهم لحظههایتان...
👩🎨 @Geraf_art 🎨
نقش عشق بر فاصلهها...
خیابانهای ما
عشــق و هنر را کم دارد
و مردمانی که لبخند میزنند...
👩🎨 @Geraf_art 🎨
و هر روز
زندگی را
دوباره از سر بگیر
بیخیال هرچیز
که تا امروز نشد...
درود و صلح
بر شما خوبان مهراندیش
هر روزتان نیک باد...
👩🎨 @Geraf_art 🎨
رازِ آرامش و آسایشم
این بود که من
دل سپردم به کمِ خود،
نه به بسیارِ کسی...
درودی به مهر
بر یاران مهربان
طلوع هر روزتان
سرشار از شوق زندگی....
👩🎨 @Geraf_art 🎨
" اجرا با چوب "
پُلی خواهم ساخت
از فراز خویشتن
بر ژرفای قعرِ خویش
برای منِ متعالیتر
با توان ابدیت...
پُلی از جنسِ بیکرانگیِ سکوت
بر درّهای از هیچِ محضِ جهان
تاکه در تلاقی غیاب و حضور
بر آستانهی حیرت قامت برافرازم
و جان از غبار تعلق رها گردانم...
✍#م_روئین_تن
💎✔️دسترسی ویژه به خبرهای داغ✔️💎
☑️برای داشتن این مجموعه در مدت ☑️محدود، با انتخاب کلید های زیر وارد شوید✅
جهت هماهنگی در لیست🫱🏼🫲🏼
@HHo_bb