6224
🌿گفتی مرا به خنده خوش باد روزگارت کس بیتو خوش نباشد رو قصه دگر کن ... کانالی از جنس دل های بی ریا🌹 ⚜️ @Kafeh_sher
✨🪐 مجموعه ای VIP از برترین های تلگرام؛
⭕️ اخبار لحظهای، تازههای علمی و فناوری، کتاب، موسیقی، فیلم و هنر روز جهان؛ همه در یک فولدر ویژه و معتبر ➡️
🎁 مجموعه ویژه تبادلات منتخب؛
🚀 علمی 🥢 💬فلسفی🥢 🏦تاریخی
🌐 سیاسی 🥢 👨🎨 هنری 🥢 📂pdfکتاب
✔️ هر کانال و گروه پیش از معرفی، بهدقت بررسی شده است.✔️
الاغ های اطراف خودتان را کنترل کنید
(シ)
<) )☞🌈@kafeh_sher
_//
کتاب درسی قدیمی خاطره انگیز دهه پنجاه خورشیدی
فارسی اول دبستان سال ۲۵۳۷ شاهنشاهی یا ۱۳۵۷خورشیدی
(シ)
<) )☞🌈@kafeh_sher
_//
مسلمانان مسلمانان حرام است این مسلمانی
نمازت بوی خون دارد اذانت بوی ویرانی
نه از کافر هراسانم نه از بی دین و بی مدهب
(シ)
<) )☞🌈@kafeh_sher
_//
🌱 بزرگی را گفتند: ذکری عنایت فرمایید.
فرمود: «به ذکر شریف سکوت مشغول باشید»
(シ)
<) )☞🌈@kafeh_sher
_//
اگر دوام آوردن خود یک هنر باشد،
ما این روزها
بیآنکه بدانیم
در حال خلق یک شاهکاریم.
(シ)
<) )☞🌈@kafeh_sher
_//
🧿حکایت
گرگی با مادر خود از راهی میگذشتند، بزی در بالای صخرۂ تیزی ایستاده بود و بر سر گرگ آب دهان میانداخت. گرگ مادر اهمیتی نداد و ردّ شد.
فرزند گرگ ناراحت شد و گفت: مادر! برای من سنگین است که بزی برای ما آب دهان بیندازد و تو سکوت کنی.
گرگ مادر گفت: فرزندم، نیک نگاه کن ببین کجا ایستاده و آب دهان میاندازد، اگر او نمیترسید این کار را از روی صخرۂ تیزی نمیکرد، چون مطمئن است من نمیتوانم آنجا بایستم و او را بگیرم. پس به دل نگیر، که بز نیست بر ما آب دهان میاندازد، جایی که ایستاده است را ببین که بر ما تف میکند.
گاهی ما را احترام میکنند گمان نکنیم که محترم هستیم و این احترام قلبی و بخاطر شایستگی ماست، چه بسا این احترام یا بخاطر نیازی است که بر ما دارند یا بخاطر ترسی است که از شرّ ما بر خود میبینند. مانند: سکوت و احترام عروسی در برابر بدخلقیهای مادرشوهری بداخلاق، و یا سکوت و احترام کارگری در برابر کارفرمایی ظالم!!!
خط بزنيد از زندگیتان...
تمامِ آدمهاى بلاتكليفى كه غيرِقابلِ پيشبينیاند
تمامِ آدمهايى كه حرف میبرند و مىآورند
آدمهايى كه چون خودشان به جايى نرسيدند،
تو را هم متقاعد میكنند به درجا زدن
آدمهايى كه تخريب را از تعريف بهتر بلدند
آدمهايى كه با كنايه حرف ميزنند
"سَمى"اند...
آرام آرام تمامِ زندگیتان را به نابودى میكشند
آرام آرام از شما فاصله میگيرند
و باخيالِ راحت، زمين خوردنتان را جشن میگيرند
▪️برای ما هنوز مشخص نشده که سوختن ستمگر در دوزخ آن دنیا چه سودی برای مردم این دنیا دارد...
- فردریش نیچه
نه در دل شوق فروردین ، نه بر دل طاقت اسفند
عمو نوروز عید آور ، دل بی غصه سیری چند ؟!
حکایت ⚜️
فردی به دکتر مراجعه کرده بود ، در حین معاینه، یک نفر بازرس از راه میرسه و از دکتر میخواهد که مدارک نظام پزشکی اش را ارائه دهد.
دکتر بازرس را به کناری میکشد و پولی دست بازرس میذاره و میگه: من دکتر واقعی نیستم!
شما این پول رو بگیر بی خیال شو
بازرس که پولو میگیره از در خارج میشه
مریض یقه ی بازرس رو میگیره و اعتراض میکنه
بازرس میگه منم بازرس واقعی نیستم و فقط برای اخاذی اومده بودم ولی توی مریض میتونی از دکتر قلابی شکایت کنی!!
مریض لبخند تلخی میزنه و میگه: اتفاقأ من هم مريض نيستم اومدم كه چند روز استراحت استعلاجی بگيرم برای مرخصی محل كارم
و این است حکایت ما در جامعه!!
قصه ها
برای "بیدار کردن" ما
نوشته شدند ؛
اما تمام عمر
ما برای "خوابیدن"
از آن ها استفاده کردیم ...!
🧑🎓 هزاران PDF کتاب، جزوه، مقاله و محتوای آموزشی برتر دانشگاهی و کنکوری تنها با یک لمس در دسترس شماست. ✅
👇👇👇 برای ورود، روی متن کلیک کنید.
خوش ندارم به کسی قولی و قلبی بدهم
که به یک حادثه روزی دل از او بردارم 👌🏻❤️🩹
(シ)
<) )☞🌈@kafeh_sher
_//
عشق....
#فریدون_فرح_اندوز
(シ)
<) )☞🌈@kafeh_sher
_//
مادر هر جا باشد باید زود برگردد خانه
مهمانی رفته باشد...
خرید رفته باشد...
خیابان شلوغ باشد...
از آسمان تگرگ ببارد...
برف ببارد...
اصلأ چه معنی دارد بیایم و صدایش بزنم مثل همیشه،
و جواب ندهد: «جااانم»
باید زود برگردد تا خانه گرم شود
اصلأ خانه ای که مادر نباشد خانه نیست...
با آرزوی سلامتی و طول عمر برای همه مادرانی که حضورشون سبز و گرمه
و شادی روح مادرانی که رفتند و آسمانی شدند اما یادشون تا همیشه زندست 🌹
(シ)
<) )☞🌈@kafeh_sher
_//
بعضی از عکسها
با آدم حرف میزنند،
پر از حرفن ، پر از حس خوب ، پر از خاطرات
پر از گذشته های خوب ...❤️
(シ)
<) )☞🌈@kafeh_sher
_//
وقتی برای بهتر شدن حال کسی هیچ کاری از دستت برنمیاد حداقل یاد بگیر چطوری حرف بزنی.
(シ)
<) )☞🌈@kafeh_sher
_//
معشوقه چو آفتاب تابان گردد
عاشق به مثال ذره گردان گردد
چون باد بهار عشق جنبان گردد
هر شاخ که خشک نیست رقصان گردد.
#مولانا
(シ)
<) )☞🌈@kafeh_sher
_//
آنکس که بداند و بخواهد که بداند
خود را به بلندای سعادت برساند
آنکس که بداند و بداند که بداند
اسب شرف از گنبد گردون بجهاند
آنکس که بداند و نداند که بداند
با کوزهی آب است ولی تشنه بماند
(بیدار کنیدش که بسی خفته نماند)
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به منزل برساند
آنکس که نداند و بخواهد که بداند
جان و تن خود را ز جهالت برهاند
آنکس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
آنکس که نداند و نخواهد که بداند
حیف است چنین جانوری زنده بماند
💬منسوب به ابن یمین
(シ)
<) )☞🌈@kafeh_sher
_//
از خندهی ما گوش فلک پُر شود ای کاش
غم از بَرِ ما رَخت بِبَندد رَوَد ای کاش
در پی آن همه خون،
که بر این خاک چکید،
ننگ مان باد این جان!
باور دارم که روزی
در خاکستر ما
قناریهای عاشق
لانه خواهند ساخت
و از میان رودک دستانمان
آب خواهند نوشید
و ما را بر فراز افراهای بلند
بر ستیغ کوهها
بر سینه آسمانها
به پرواز خواهند سپرد...
خواهند سرود
زیبا خواهند سرود...
ما از شمال تا جنوب
از کرد و لر و بلوچ از ترک و فارس و عرب و ترکمن
با یک ضرب، با یک امید
برای ایرانی شاد، آباد و متحد میرقصیم
چه کشکی چه پشمی
چوپانی گله را به صحرا برد به درخت گردوی تنومندی رسید. از آن بالا رفت و به چیدن گردو مشغول شد که ناگهان گردباد سختی در گرفت، خواست فرود آید، ترسید. باد شاخه ای را که چوپان روی آن بود به این طرف و آن طرف می برد. دید نزدیک است که بیفتد و دست و پایش بشکند. در حال مستاصل شد. از دور بقعه امامزاده ای را دید و گفت:
ای امام زاده گله ام نذر تو، از درخت سالم پایین بیایم.
قدری باد ساکت شد و چوپان به شاخه قوی تری دست زد و جای پایی پیدا کرده و خود را محکم گرفت.
گفت: ای امام زاده خدا راضی نمی شود که زن و بچه من بیچاره از تنگی و خواری بمیرند و تو همه گله را صاحب شوی. نصف گله را به تو می دهم و نصفی هم برای خودم.
قدری پایین تر آمد.
وقتی که نزدیک تنه درخت رسید گفت: ای امام زاده نصف گله را چطور نگهداری می کنی؟ آنها را خودم نگهداری می کنم در عوض کشک و پشم نصف گله را به تو می دهم.
وقتی کمی پایین تر آمد گفت: بالاخره چوپان هم که بی مزد نمی شود کشکش مال تو، پشمش مال من به عنوان دستمزد.
وقتی باقی تنه را سُرخورد و پایش به زمین رسید نگاهی به گنبد امامزاده انداخت و گفت: مرد حسابی چه کشکی چه پشمی؟ ما از هول خودمان یک غلطی کردیم، غلط زیادی که جریمه ندارد...