123631
کانال رسمی آموزش زبان استاد آرشنیا از مبتدی تا معجزه مشاوره رایکان 👇 https://l4nding.com/ دوره مکالمه و گرامر @Arashnia_mokaleme صفحه اینستاگرام https://instagram.com/rezaarashnia دانلود اپلیکیشن https://rezaarashnia.com/apps
هشت رنگی که به انگلیسی نمیدونی❗️
زرشکی: Crimson💄
یاسی: Lilac 👩🎤
یشمی: Jade 🪖
سرمهای: Navy blue🌌
زيتونی: Olive 🫒
سرخابی: Hot pink💖
بنفش: Violet
مسی: Copper⚜
🌞 Good morning!
Your future is created by what you do today, not tomorrow. 💙
آیندهات با کارهایی که امروز انجام میدی ساخته میشه، نه فردا. ✨
📌 عزیزانی که مشکل فیل_شکن دارن میتونن آموزش ها رو از طریق لینک زیر هم دنبال کنن.
لینک پیامرسان بله
🆔 شناسه:
https://ble.ir/rezaarashnia
و یا آیدی را سرچ کنید
Rezaarashnia
🌅 یه صبح دیگه و یه فرصت جدید برای اینکه بهترینِ خودت باشی! 🌱
🌟 Let's make today count!
یعنی: بیا امروز رو ارزشمند کنیم (نذاریم الکی هدر بره)!
متن و ترجمه آهنگ👇👇
We wake up with the weight of yesterday
ما با سنگینیِ دیروز از خواب بیدار میشیم
Dreams have broken but we find a way
رویاها شکستهاند، ولی ما یه راهی پیدا میکنیم
Running through noise trying to feel alive
در میانِ هیاهو میدویم، به امیدِ حسِ زنده بودن
Losing ourselves just to survive
خودمون رو گم میکنیم، فقط برای اینکه زنده بمونیم
But deep inside we all feel the same
اما در اعماق وجودمون، همه حسِ یکسانی داریم
The quiet fire, a hidden pain
آتشی آرام، دردی پنهان
No matter the road, no matter the fear
مهم نیست چه راهی، مهم نیست چه ترسی
We fall, we rise, we’re still here
ما سقوط میکنیم، بلند میشیم، و همچنان اینجاییم
Different faces but the same old fight
چهرههایی متفاوت، اما همون مبارزه همیشگی
Looking for peace in the middle of night
در جستجوی آرامش، تو دلِ شب
Wish my outside we hide the scars
ای کاش ظاهرمون ، زخمهامون رو پنهون میکرد
But we all look up at the same stars
اما همه ما، به همون ستارههای یکسان نگاه میکنیم
Deep inside we all feel the same
در اعماق وجودمون، همه حسِ یکسانی داریم
A silent hope inside the pain
امیدی خاموش، در میانِ درد
No matter how far, no matter how near
مهم نیست چقدر دور، مهم نیست چقدر نزدیک
We break, we heal, we’re still here
ما میشکنیم، ترمیم میشیم، و همچنان اینجاییم
If you feel lost, you’re not alone
اگر احساس گمشدن میکنی، تنها نیستی
We are more the same than we’ve ever known
ما بیشتر از چیزی که فکر میکردیم، شبیه همیم
خیلی وقتها تو مکالمه میخوایم بگیم «قبلاً فلان کار رو میکردم» یا «الان به فلان شرایط عادت کردم»، اما گرامر رو اشتباه استفاده میکنیم و کلاً منظورمون عوض میشه! 🤦♂️ تو این پست میخوایم برای همیشه پروندهی یکی از گیجکنندهترین ساختارها رو ببندیم. پس خوب دقت کنید! 🎯👇
تفاوت حیاتی Used to و Be used to 🚨🆚
این دو تا ساختار با اینکه شبیه هم هستن، اما زمین تا آسمون با هم فرق دارن: 🌍✈️
۱. ساختار Used to (عادتِ ترکشده در گذشته) ⏪
هر وقت میخوای بگی تو گذشته یه عادتی داشتی که الان دیگه انجامش نمیدی، از این ساختار استفاده کن. بعد از این عبارت، فعل همیشه به صورت ساده میاد. 🧠
📌 فرمول: Used to + Base Verb (شکل ساده فعل)
🇬🇧 مثال: .I used to wake up early
🇮🇷 معنی: قبلاً عادت داشتم زود بیدار بشم (ولی الان دیگه زود بیدار نمیشم و تا لنگ ظهر میخوابم! 😴).
۲. ساختار Be used to (عادتِ زمان حال) ⏳
اما اگه میخوای بگی «همین الان» به چیزی یا کاری عادت داری و برات یه چیز عادی شده، باید از این یکی استفاده کنی! نکته طلایی اینه که بعدش باید حتماً فعلت ing داشته باشه یا یه اسم بیاری. ✨
📌 فرمول: am/is/are + used to + Verb-ing (یا اسم)
🇬🇧 مثال: .I am used to waking up early
🇮🇷 معنی: من به زود بیدار شدن عادت دارم (الان برام یه کار روتین و عادیه 🏃♂️💪).
💡 یه نکته برای مرور:
تفاوت فقط تو داشتن یا نداشتن همون فعل To be و اون ing کوچولوئه که کل معنی رو جابهجا میکنه! 🪄
📢 فقط تا پایان امروز فرصت دارید! ⏳
والدین عزیز، اگر قصد ثبتنام فرزندتون در کلاسهای آنلاین استاد آرشنیا رو دارید، امروز آخرین فرصتِ! ⚠️
ظرفیت کلاسها تقریباً پر شده و اگه همین امروز اقدام نکنید، متأسفانه ثبتنام شما به ترم بعد موکول میشه و باید کلی صبر کنید. 🥲
چرا کلاس آنلاین ما؟
✅ راحتی کامل توی خونه (بدون دغدغه رفتوآمد! 🏠)
✅ استفاده از بازی و ویدیوهای جذاب (خداحافظی با روشهای خستهکننده! 🎮)
✅ تمرکز ویژه روی مکالمه و اعتمادبهنفس فرزندتون 🗣️
برای ثبتنام و تعیین سطح رایگان فرزند عزیزتون، همین الان لینک زیر رو لمس کنید: 👇👇
https://formafzar.com/form/i4j8o
میدونیم که اصطلاح معروف برای این موقعیت “Cut to the chase” هست 🎬✂️. اما برای اینکه انگلیسیمون حرفهایتر و متنوعتر بشه، اینجا ۴ تا جایگزین خیلی خفن و نیتیو براتون آوردم 🔥😎👇:
1️⃣ Get to the point 🎯📍
(سادهترین و رایجترین حالت: برو سر اصل مطلب)
2️⃣ Stop beating around the bush 🌳🚫
(یه اصطلاح بهشدت نیتیو: حاشیه نرو / طفره نرو و لقمه رو دور سرت نچرخون)
3️⃣ Let’s get down to business 💼🤝
(بیشتر تو محیط کار یا جدی استفاده میشه: بیاید بریم سر کار اصلی / بپردازیم به اصل مطلب)
4️⃣ Long story short ⏩📝
(وقتی خودتون میخواید حاشیه رو کم کنید و برید سر اصل مطلب: خلاصهاش کنم براتون / خلاصه بگم)
همهمون یه دوست یا همکار داریم که وقتی میخواد یه اتفاق ساده رو تعریف کنه، از زمان دایناسورها شروع میکنه! 🦖 تو اینجور مواقع فقط دلمون میخواد بهش بگیم: «بابا بیخیال حاشیه، برو سر اصل مطلب!» 🤦♂️
خب، تو انگلیسی چطوری اینو بگیم که خیلی حرفهای و نیتیو به نظر بیایم؟ دو تا اصطلاح عالی براش داریم:
✅ 1. Get to the point
✅ 2. Cut to the chase
هر دو تای اینا یعنی: مستقیم برو سر اصل مطلب! 🎯
❌ یه اشتباه رایج (تله!):
خیلیها میان این دو تا رو با هم قاطی میکنن و میگن “Cut to the point”. این ترکیب تو انگلیسی کاملاً اشتباهه! پس مراقب باشید.
👇 بریم یه مثال ببینیم:
We don’t have much time, so let’s get to the point.
(ما وقت زیادی نداریم، پس بیا بریم سر اصل مطلب.)
بخشی از کلاس های آنلاین کودک و نوجوان☝️☝️
Читать полностью…
🚨 زنگ آخر ثبتنام کلاس های آنلاین 🚨
سلام رفقای خفن و پدر و مادرهای دغدغهمند! 👋😍
فقط چند روز تا بسته شدن پرونده ثبتنام ترم جدید کلاسهای آنلاین کودک و نوجوان مجموعه آرشنیا باقی مونده و ظرفیتها داره ثانیه به ثانیه پر میشه! ⏳🏃♂️
🤔 خیلی از والدین ازمون میپرسن: “چرا کلاس آنلاین گروهی شما بهتر از معلم خصوصی تو خونه است؟”
خیلیها این دو تا کلمه رو با هم اشتباه میگیرن! ❌
بیاین یک بار برای همیشه پروندش رو ببندیم:
🔴 Boring (با ing): برای چیزی یا کسی استفاده میشه که باعث ایجاد اون حس میشه
(خستهکننده).
👉 The movie was boring.
(فیلم خستهکننده بود.)
🔵 Bored (با ed): برای نشون دادن
احساسات درون خودمون استفاده میشه (حوصلهسررفته / خسته).
I was bored.
(من حوصلم سر رفته بود.)
پس نمیتونیم بگیم I am boring
(مگه اینکه بخوایم بگیم من آدم خستهکنندهای هستم! 😅)
☀️ Good morning!
“A little progress each day adds up to big results.”
🌱 معنی: یک پیشرفتِ کوچک در هر روز، در نهایت به نتایج بزرگی ختم میشود.
(نکته آموزشی: عبارت add up to یعنی جمع شدن و منجر شدن به یک نتیجه بزرگ. پس همین امروز یک قدمِ کوچک برای یادگیری زبانت بردار!) ☕️
روزتون پر از انرژی و اتفاقات خوب! 🌻✨
🍕 چی دوست داری؟ (علایقت چیه؟)
این همون سوال معروفه که برای پرسیدن درباره علایق و سلیقه طرف مقابل (مثل غذا، ورزش، فیلم و…) استفاده میشه:
What do you like?
(مثلاً: پیتزا دوست داره، عاشق فوتباله)
برای شروع یادگیری و دریافت مشاوره رایگان لینک زیر رو لمس کنید.👇
https://formafzar.com/form/i4j8o
فکر کن تو یک جمع مهم یا مصاحبه کاری ازت میپرسن «اخلاقت چطوره؟»، ولی تو شروع میکنی از غذای مورد علاقهات گفتن! 🤦♂️😂
خیلی از زبانآموزها این ۳ تا سوال به شدت شبیه به هم رو با هم قاطی میکنن:
1️⃣ What do you look like?
2️⃣ What do you like?
3️⃣ What are you like?
یکیش درباره ظاهرته، یکیش درباره علایقته، و اون یکی درباره شخصیت و اخلاقته!
بریم که هر کدومو جدا یاد بگیریم.👇
اصطلاحات باشگاه به انگلیسی 💪😍
عضله = Muscle 🥩
وزنه = Weight ⚖️
دمبل = Dumbbell 🏋️♀️
چربیسوزی = Fat loss 🔥
گرم کردن = Warm up 🏃♀️
کشش = Stretch 🧘♀️
طناب زدن = Jump rope 🪢
عرق کردن = Sweat 💦
بیتحرک = Sedentary 🛋
مزه ها به انگلیسی😍
ترش= Sour 🍒🧃
شیرین= Sweet 🍯
نمکی= Salty 🧂
تند= Spicy 🌶
تلخ= Bitter 🍠
آبدار= Juicy 💧
روغنی= Greasy 🍳
بامزه= Tasty🍓
بی مزه= Bland / Tasteless 🥒
امروز میخوام یه اصطلاح به شدت نیتیو و قشنگ بهتون یاد بدم که خارجیا دقیقاً تو همین موقعیتها برای دلداری دادن و روحیه دادن استفاده میکنن. این جمله انقدر کاربردیه که تو هر فیلم و سریالی حداقل یک بار میشنوید. آمادهاید؟ بریم یادش بگیریم! 🚀👇
🎯 اصطلاح طلایی امروز:
"Don't beat yourself up!"
🥊 معنی کلمهبهکلمه: خودت رو کتک نزن!
✨ معنی واقعی و کاربردی: اینقدر خودت رو سرزنش نکن! / به خودت سخت نگیر!
این اصطلاح زمانی استفاده میشه که یه نفر بابت یه اشتباه، یه نمره بد، یا چیزی که خیلی دست خودش نبوده، داره غصه میخوره و خودش رو مقصر میدونه. با این جمله در واقع بهش میگیم که «فدای سرت، پیش میاد! عبور کن ازش!» 🫂
امروز براتون یه موزیک فوقالعاده آوردم که دقیقاً برای همین لحظهها ساخته شده و مثل یه بمب انرژی عمل میکنه! 💣⚡️🎶 آهنگ "We are still here" نه تنها یه قطعه به شدت انگیزشی و حالخوبکنه، بلکه پر از اصطلاحات خفن و کاربردیه که تو مکالمات واقعی خیلی به دردتون میخوره. 🗣🔥🤩
پیشنهاد میکنم اول یه دور این آهنگ رو با دقت گوش بدید تا حسابی شارژ بشید و با ریتمش ارتباط بگیرید. 🔋🎵 تو پست بعدی میخوایم با هم چند تا اصطلاح بمب ازش یاد بگیریم. 🩺📚
گوشهای از نتیجهی تلاشِ بچهها رو ببینید. 🎥 بچهها توی این فضا نه تنها زبان یاد میگیرن، بلکه کلی اعتمادبهنفس برای صحبت کردن پیدا میکنن! 🗣️🚀
خوشحالیم که همراهِ مسیرِ موفقیتِ فرزندانِ شما هستیم. ❤️
☀️ صبح بخیر رفقا!
A beautiful day begins with a beautiful mindset. 🌱✨
یه روز قشنگ، با یه طرز فکر قشنگ شروع میشه. 💛
روزتون پر از اتفاقای خوب و انرژی مثبت! ☕️🌻
آموزش تصویری اصطلاح (Cut to the chase)
Читать полностью…
توی این ویدیو، پای صحبتهای دلنشین و تجربههای زبانآموزهای پرانرژی کلاسهای آنلاین نشستیم تا خودتون پیشرفت و اعتمادبهنفسشون رو ببینید. 🗣✨
خیلیا فکر میکنن برای یادگیری حتماً باید شال و کلاه کرد و رفت آموزشگاه، اما زبانآموزهای ما ثابت کردن که میشه تو راحتترین جای خونه نشست، چای نوشید و غول مکالمه رو به راحتی شکست داد! ☕️💪
بذارید خیالتون رو راحت کنم:
💸 ۱. هزینه کمتر، کیفیت بالاتر: به جای پرداخت هزینههای سنگین و نجومی کلاسهای خصوصی، با یه هزینه کاملاً معقول، فرزندتون زیر نظر بهترین اساتید مجموعه آموزش میبینه.
🚦 ۲. خداحافظی با ترافیک و خستگی: وقت طلاست! بچهها تو اتاق خودشون، تو امنترین جای دنیا میشینن و بدون خستگیِ رفتوآمد، زبان یاد میگیرن.
🙋♂️🙋♀️ ۳. انرژی جمعی و رقابت شیرین: تو کلاس خصوصی بچهها خیلی زود خسته و بیحوصله میشن. اما تو کلاسهای آنلاین ما، به خاطر بازی، تعامل با بچههای دیگه و یه رقابت سالم، انگیزه و هیجانشون برای یادگیری صد برابر میشه! 🎉✨
برای شروع یادگیری و ثبت نام و تعیین سطح رایگان فرزند عزیزتون همین حالا از طریق لینک زیر اقدام کنید.👇
https://formafzar.com/form/i4j8o
تا حالا شده یکی یه اسمی رو بیاره یا یه خاطرهای رو تعریف کنه که دقیق یادتون نیاد چیه، اما احساس کنید قبلاً یه جایی به گوشتون خورده و ته ذهنتون یه چیزی قلقلک داده بشه؟ 🤔
تو اینجور مواقع، ما تو فارسی میگیم «یه چیزایی یادم میاد» یا «برام خیلی آشناست». تو زبان انگلیسی برای رسوندن این منظور، یه اصطلاح بینهایت جذاب و نیتیو (Native) داریم:
🔔 “It rings a bell”
ترجمه کلمهبهکلمهاش میشه «یه زنگی رو به صدا درمیاره»، اما منظور اصلیش اینه که «یه زنگی تو ذهنم به صدا دراومد / برام آشناست!» 💡
مثلاً به این مکالمه دقت کنید:
🗣 A: Do you know Sarah?
🗣 B: The name rings a bell, but I can’t remember her face.
(اسمش برام آشناست، اما قیافهاش رو یادم نمیاد.)
✅ یاد گرفتن این اصطلاحات بهتون کمک میکنه دقیقاً مثل انگلیسیزبانها صحبت کنید و از اون حالت کتابی و خشک دربیاید.
تا حالا براتون پیش اومده بخواید به انگلیسی با یکی موافقت کنید و بگید «منم همینطور!»، اما شک کنید که دقیقاً چی باید بگید؟ 🤔
امروز میخوام یه نکته طلایی و به شدت کاربردی رو بهتون بگم که تو مکالمات روزمره معجزه میکنه! 🎯
برای گفتنِ «منم همینطور»، کلاً ۲ تا حالت داریم:
✅ حالت اول: وقتی جمله طرف مقابل مُثبت باشه!
اینجا همون عبارت معروفی که همه بلدیم رو استفاده میکنیم: Me too
🗣 - I love learning English!
(من عاشق یادگیری انگلیسیم!)
👤 - Me too!
(منم همینطور!)
❌ حالت دوم: وقتی جمله طرف مقابل مَنفی باشه!
اینجا دیگه اصلاً نباید بگید Me too (غلطِ رایج!). باید بگید: Me neither
🗣 - I don’t like traffic.
(من از ترافیک خوشم نمیاد.)
👤 - Me neither!
(منم همینطور! / منم خوشم نمیاد!)
💡 یه نکته درِ گوشی: تو دوره های آموزشیمون دقیقاً روی همین نکات ریز و کاربردی دست گذاشتیم تا بتونید بدون استرس و مثل یک نیتیو (Native) مکالمه کنید! 😉
🧠 اخلاق و شخصیتت چطوره؟
اگه میخوای بدونی یه نفر درونگراست، مهربونه، شیطونه یا جدیه، باید این سوال رو بپرسی:
What are you like?
(مثلاً: خیلی آدم مهربون و آرومیه)
برای شروع یادگیری و دریافت مشاوره رایگان لینک زیر رو لمس کنید.👇
https://formafzar.com/form/i4j8o
👱♂️ ظاهرت چه شکلیه؟
اگه میخوای بدونی ویژگیهای ظاهری یه نفر (مثل قد، رنگ چشم و مو) چطوره، باید بپرسی:
What do you look like?
(مثلاً: قد بلنده، موهاش مشکیه)
برای شروع یادگیری و دریافت مشاوره رایگان لینک زیر رو لمس کنید.👇
https://formafzar.com/form/i4j8o
تا حالا شده از دست یه نفر حسابی جوش بیارید و بخواید به انگلیسی بگید «دیگه از کوره در رفتم» یا «کنترلم رو از دست دادم»؟ 🤬🔥
خیلی از زبانآموزها تو این موقعیت هول میشن و این دو تا سوتی رایج رو میدن:
❌ He lost his angry!
(بچهها، angry یه صفته! ما که نمیتونیم یه صفت رو گم کنیم یا از دست بدیم! 😅)
❌ He lost his anger!
(شاید با خودتون بگید anger یعنی خشم، پس این درسته! اما این جمله یعنی «خشمش رو گم کرد»، پس یعنی در واقع آروم شد! در حالی که ما میخوایم بگیم طرف منفجر شد از عصبانیت! 🤯)
✅ پس اصطلاح خفن و نیتیو چیه؟
باید از کلمه Temper (به معنی خلق و خو و اعصاب) استفاده کنیم:
🎯 To lose one’s temper (از کوره در رفتن / قاطی کردن)
بریم تو یه جمله ببینیمش:
🇬🇧 I lost my temper when he arrived late!
🇮🇷 وقتی دیر رسید، دیگه از کوره در رفتم! 😤