4580
عضو انجمن حسابداران خبره ایران ایدی👇 @moshavermaliati ♦️مشاوره مالیات و ♦️ 🔸 سامانه مودیان 🔸 09124444956 تلگرام 09024434356 واتساپ لینک اینستاگرام: https://instagram.com/mohammadii_mali?utm_source=qr&igshi
🔹یادآوری مهم
🔺آخرین مهلت پذیرش اظهارنامه پلمب دفاتر عملکرد سال ۱۴۰۵ تا پایان خرداد ماه می باشد.
🔹مطابق مقررات و به موجب ابلاغیه مورخ ۲۶/ ۸/ ۱۴۰۳ معاون درآمدهای مالیاتی
هنگام محاسبه درآمد مشمول مالیات عملکرد صاحبان مشاغلِ مشمول مالیات بر ارزش افزوده،
از حیث مجموع واریزی به حساب های تجاری لازم است مقادیری از واریزی ها [ ۹ درصد یا ۱۰ درصد حسب مورد ] که مربوط به مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی می باشد از ماخذ محاسبه درامد مشمول مالیات کسر گردد.
🟥قابل توجه مودیان عضو سامانه مودیان🟥
Читать полностью…
📸 فرآیند ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی بر اساس بخشنامه ٢۶/ ١۴٠۵ / ٢٠٠ مورخ ٢٣/ ٣/ ١۴٠۵
Читать полностью…
* راه اندازی سامانه قوانین و مقررات تأمین اجتماعی*
🔸 سامانه «قوانین و مقررات تأمین اجتماعی» به نشانی law.tamin.ir و با هدف ارتقای شفافیت و تسهیل دسترسی همه مخاطبان و ذینفعان تأمین اجتماعی به قوانین و مقررات حوزههای مختلف این سازمان راهاندازی شده است.
✍️ اظهار نظر دفتر فنی مالیاتی در خصوص عدم موضوعیت کسر و ایصال علیالحساب مالیات از گروه پزشکی در سال ۱۴۰۵
Читать полностью…
🔹قابل توجه
🔺مرور زمان ( آخرین مهلت رسیدگی به پرونده های مالیاتی ) عملکرد سال ۱۳۹۹ اظهارنامه نداده ها و دارای متمم صاحبان مشاغل تا روز ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۵ می باشد
«مشاورمالیات و سامانه مودیان»
🆔 شناسه:
https://ble.ir/samanemoadia
در گروه همراه ما باشید.
◀️ اشخاص حقیقی ▶️ دارای فعالیت کشاورزی موضوع ماده (۸۱) قانون مالیات های مستقیم الزامی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند.❎
Читать полностью…
✍️ یادآوری/ تمدید مهلت احتساب رسید دستگاه کارتخوان
💠💠💠💠💠💠💠
♦️از تمدید مهلت احتساب رسید دستگاه کارتخوان به عنوان صورتحساب الکترونیکی تا پایان سال 1405♦️
🔹ابلاغیه مورخ ۱/ ۸/ ۱۴۰۲ معاون درآمدهای مالیاتی عنوان ادارات کل امور مالیاتی مبنی بر اینکه ؛
🔺از برگشت هزینه های مودیان به صورت کلی (سرفصل حساب معین/تفضیلی! حسب مورد) خودداری نموده و دلایل برگشت هزینه های ابرازی را با تعیین شماره سند، مبلغ کل هزینه، مبلغ هزینه برگشتی و دلایل عدم پذیرش در کاربرگ های فرعی حسابرسی و گزارش تنظیمی درج نمایند.
🔔🔔
اقدام های قبل از حسابرسی بیمه
♦️♦️♦️♦️
🔹بخشنامه مالیاتی
شماره : ۲/ ۱۴۰۵/ ۲۰۰
تاریخ : ۱۶/ ۱/ ۱۴۰۵
🔺شرط برخورداری از نرخ صفر و هرگونه معافیت یا مشوق مالیاتی
تاخیر در پلمب دفاتر تجاری و یا پلمب پس از سال مالی موجب لغو معافیت مالیاتی نمیشود.
💢نکات مهم در خصوص حسابرسی تامین اجتماعی💢
1⃣اگه شرکت تولیدی هستید فروشهایی که دارید ماهیت سفارشی داره ،در نتیجه مشمول بیمه است و باید به فکر مفاصاحساب باشید.
2⃣ مهم ماهیت کار انجام شده است ،نه فاکتوری یا قراردادی بودن.
اگه تولیدی هستید فاکتورهای فروشتون هم میتونه مشمول بیمه باشه.
3⃣پیدا کردن کدکارگاه فروشنده کار خیلی سختی نیست و اگه تولیدی هستید کارگاههایی که از شما خرید میکنند به راحتی میتونند کدکارگاه شما رو استعلام بگیرند و بدن به حسابرس بیمه.
که نتیجهش ابلاغ یک بدهی پیش بینی نشده است.
4⃣بخش وجوه درامدی گزارش بازرسی دفاتر رو جدی بگیرید. چون ناجی شما خواهد بود.
🔹تمدید مهلت پرداخت بدهی مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان ۱۴۰۴
🔺مهلت پرداخت بدهی مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان ۱۴۰۴ موضوع بند (پ) ماده (۵) قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان تا پایان روز دوشنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۵ تمدید شد.
🔹قابل توجه ادارات امور مالیاتی
▪️آخرین مهلت رسیدگی پرونده های مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹: برای مؤدیان فاقد اظهارنامه و مشمولین متمم
🔺اشخاص حقیقی: ۱۵ تیر ۱۴۰۵
🔺اشخاص حقوقی و املاک: ۷ شهریور ۱۴۰۵
نصاب استهلاک دارایی ها در سال ۱۴۰۵ طبق مصوبه جدید
Читать полностью…
✍ معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در نامهای به روسای نظام پزشکیهای سراسر کشور، بر حذف مالیات تکلیفی گروه پزشکی در سال جاری تاکید کرد.
🔹 باتوجه به حذف مالیات تکلیفی گروه پزشکی در قانون بودجه سال ۱۴۰۵، از ابتدای سال جاری، کسر مالیات تکلیفی از دستمزد پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و سایر گروههای پزشکی توسط بیمارستانها، درمانگاهها و سایر مراکز تشخیصی درمانی و داروخانهها مجاز نمیباشد.
بدیهی است درصورتی که براساس نوع همکاری این شاغلین با مراکز درمانی، مبالغ پرداختی به ایشان مشمول سایر سرفصلهای مالیاتی ازجمله مالیات حقوق یا امثالهم باشد، مطابق قانون، کسر کسورات قانونی متعلقه بلامانع خواهد بود.
⚖️ یادآوری / *ابلاغ برگ مالیاتی به یک شریک، ابلاغ به سایر شرکا محسوب نمیشود*
🔹 هیأت عمومی با ابطال بخشی از آییننامه اجرایی ماده ۲۱۹ قانون مالیاتهای مستقیم، اعلام کرد در مشارکتهای مدنی، ابلاغ اوراق مالیاتی به یکی از شرکا نمیتواند به منزله ابلاغ به سایر شرکا تلقی شود.
🔹 به موجب این رأی، هر شریک در مشارکت مدنی یک مؤدی مستقل محسوب میشود و باید اوراق مالیاتی مربوط به وی به صورت جداگانه ابلاغ شود.
🔹 این رأی با استناد به مقررات قانون مالیاتهای مستقیم و قواعد قانونی ابلاغ صادر شده و بخش مورد اعتراض را مغایر قانون و خارج از حدود اختیار تشخیص داده است.
🔹️ *بنابراین در مشارکتهای مدنی، عدم ابلاغ مستقیم اوراق مالیاتی به هر شریک میتواند موجب خدشه به اعتبار ابلاغ و آثار قانونی مترتب بر آن شود.*
🔹دادنامه شماره ۱۵۷۶۴۲۸ مورخ ۲۱/ ۶/ ۱۴۰۲ هیات عمومی دیوان عدالت اداری موضوع : ابطال بخشنامه شماره ۶۲۶۲۰ مورخ ۲۹/ ۹/ ۱۴۰۱ رئیس مرکز دادرسی مالیاتی
🔺خلاصه رای : ادعای مودی مبنی بر عدم اطلاع از مفاد رای هیات بدوی یا عدم ابلاغ آن [ ابلاغ قانونی یا الکترونیکی ] که منجر به عدم اعتراض مودی و قطعیت مالیات می شود قابل رسیدگی در هیات موضوع تبصره ۱ ماده ۲۱۶ ق.م.م می باشد.
✍ضمنا مدیرکل دفتر حقوقی همزمان با ابلاغ رای هیات عمومی مذکور طی نامه مورخ ۱۳/ ۸/ ۱۴۰۲ ، اعلام داشته صرف ادعا بدون دلایل اثباتی. مجوزی برای ابطال اوراق قطعی [ توسط هیات موصوع تبصره ۱ ماده ۲۱۶ ] نیست
✅ لزوم ثبت اقامتگاه در سامانه املاک و اسکان برای ثبتنام در سامانه ثنا
در راستای اجرای تکلیف قانونی بند ۳ ماده ۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجارهبها مصوب ۱۴۰۳/۲۹/۳، سامانه ثنا به سامانه ملی املاک و اسکان کشور متصل گردیده است.
از این پس، کسانی که قصد ثبتنام جدید در سامانه ثنا را دارند، نمیتوانند نسبت به درج آدرسهای دلخواه، اشتباه، ناقص یا غیرواقعی اقدام نمایند. آنها باید ابتدا اقامتگاه خود را در سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی ثبت کرده و کدپستی تأیید شده را هنگام ثبتنام ثنا اعلام کنند تا پس از اخذ تأییدیه نشانی از سامانه ملی پست ایران، واکشی و درج گردد.
در نسخههای آتی سامانه ثنا، این الزام برای کاربرانی که قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند نیز پیادهسازی خواهد شد و کد ملی و کدپستی کاربر با کدپستی اقامتگاه درج شده در سامانه املاک و اسکان تطابق داده میشود و دیگر امکان ویرایش و تغییر دستی نشانی در سامانه ثنا وجود نخواهد داشت.
✍ پیش نویس /غیر قابل استناد
◾️موضوع :آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۱۰ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، موضوع حساب های تجاری و غیرتجاری
📋 هرگونه واريز به"يا" برداشت از حساب هاي تجاري يا غيرتجاري نزد بانك مركزي يا اشخاص موضوع بند(الف) ماده 11 قانون پایانه های فروشگاهی كه منجر به تغيير در موجودي حساب شود، تراكنش محسوب مي گردد.
🔺وجوه واریزی از طریق پایانه ها و درگاه های پرداخت بابت حق الزحمه خدمات برخی از فعالیت های اقتصادی
◀️ نظیر دفاتر اسناد رسمی، کارگزاری ها،نمایندگی های بیمه
مشاورین املاک و نمایشگاه های اتومبیل
💎💎💎💎
تماماً جزو درآمد مودیان با موضوع فعالیت های موردنظر نمی باشد و ...
🔺نرخ مالیات بر ارزش افزوده « اجرت ساخت، سود و حقالعمل مربوط به فروش طلا، جواهر و پلاتین، از ابتدای سال ۱۴۰۵ همچون سایر کالا و خدمات موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد می باشد.
Читать полностью…
✍ یادآوری بخشنامه سازمان امور مالیاتی درخصوص ،شرط برخورداری از نرخ صفر و هرگونه معافیت یا مشوق مالیاتی 🍀🍀🍀
☑️تاخیر در پلمب دفاتر تجاری و یا پلمب پس از سال مالی موجب لغو معافیت مالیاتی نمیشود.
🟥 حد نصاب معاملات متوسط🟥
با توجه به این مصوبه ۵ درصد حد نصاب معاملات کوچک ۲۱۱.۵۰۰.۰۰۰ ریال میباشد
🟥 ماده ۱۳۱قانون مالیاتهای مستقیم
🟥 تبصره ۳ماده ۱۴۷ قانون مالیاتهای مستقیم و........
📛 اصلاح ناپذیر!
اگه موقع تنظیم #لیست_بیمه اشتباه هایی مثل
🔺محاسبه ی دستمزد کمتر از افزایش قانونی
🔺محاسبه ی دوبل مزایا (هم در مزد بیاد و هم در مزایا)
🔺تعداد روز کارکرد کمتر از کارکرد واقعی نیرو
🔺جا انداختن یک نیرو
🔺فراموش کردن ثبت تاریخ ترک کار
و ... رو انجام بدید و لیست بیمه رو بارگذاری کنید،
بخاطر اینکه لیست بیمه بعد از پرداخت امکان اصلاح نداره به ضررتون تموم میشه.
در نتیجه👇
⚠️قبل از اینکه لیست بیمه رو در سامانه بارگذاری بشه، به جز شخصی که لیست رو تنظیم کرده حداقل یک نفر دیگه اطلاعات لیست بیمه رو با لیست حقوق مطابقت بده
تا احتمال خطا به صفر میل کنه ...
💢شرایط چهار گانه کارگاه ثابت جهت بیمه تامین اجتماعی💢
Читать полностью…
تمدید مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده
Читать полностью…