139782
کانالهای ما 👇 سرگرمی کودک @Ghesse_lalaii آشپزی کودک @BabyMenu کانالهای درسی @cllass1_ir @cllass2_ir @cllass3_ir @cllass4_ir @cllass5_ir @cllass6_ir @cllass7_ir @cllass8_ir @cllass9_ir 🥀🥀🥀 تعرفه👇 t.me/+QJkV-tv2jQ-Vmmj1 ادمین تبلیغ👇 @momes_ad
💕💕
- ترس از اینکه کسی نوزاد دلبندتون رو در آغوش بگیره، موضوعیه که خیلی از مادران کم و بیش باهاش درگیرند. گاهی مادران حق دارند و گاهی هم نگرانیشون، به خاطر اضطرابیه که سالها همراهشون بوده. بعضی از مادران نگران بیمار شدن فرزندشون با دستهای آلوده دیگران هستند و بعضی هم از افتادن و آسیب دیدنش نگران میشن.
گروه اول: در بعضی از مادرها، ترس از اینکه فرزندشون دچار اتفاق بدی بشه یا صدمهای ببینه، منشا این نگرانیه. این مادرها حتی به همسر شون هم توی این مورد اعتماد ندارن و فکر میکنن که به فرزندشون آسیب میزنه.
گروه دوم: این مادران نوعی حالت ناامنی رو همراه خودشون دارن. اونها همیشه از اینکه فرزندشون دچار ترس و وحشت بشه نگرانن. برای همین نوزادشون رو همیشه در آغوش خودشون نگه میدارن و دوست ندارن فرزندشون ازشون دور بشه. اونها دنیا رو جای ناامنی میبینن و فقط زمانی احساس آرامش و امنیت میکنن که خودشون با تمام هوش و حواس، مراقبش باشن.
گروه سوم: مادران این گروه وسواسی هستند و همیشه نگران مریض شدن نوزادشون هستند. این نگرانی اغراق شده و غیرقابل کنترل به وسواس این مادرها برمیگرده.
گروه چهارم: توی بررسی نگرانی مادران، فرهنگ رو نباید نادیده بگیریم. ما توی فرهنگی بزرگ شدیم که احساس مالکیت در اون خیلی پررنگه. این احساس مالکیت در رابطه مادر و فرزند هم خودش رو نشون میده؛ مادر دوست نداره فرزندش که دارایی شخصی اونه، مدام توی آغوش دیگران قرار بگیره و به همین دلیل تماس دیگران با نوزادش در اون احساس ناخوشایندی ایجاد میکنه.
-اما به هر حال نمیشه همه نگرانی مادرها رو ناشی از وسواس یا مشکلات اضطرابی دونست. بعضی وقتها هم مادر حق داره و اشتباه اطرافیان ممکنه به نوزاد صدمه بزنه. توی همچین شرایطی سالمترین رفتار بیان موضوعه و مادر هرگز نباید به خاطر دیگران خود خوردی کنه و با ایجاد هیجان منفی هم خودش و هم فرزندش رو مضطرب کنه. البته رفتار مادر با اطرافیان هم به محیط و شرایطی که در اون قرار داره بستگی داره و نمیشه توصیه کلی در این مورد صادر کرد. بهترین راه اینه که مادر با لحن آروم و با توجه به شرایط و روحیات طرف مقابل راه درست رو پیشنهاد بده.
شما این نگرانی و داشتین؟؟؟
@BehtarinMadareDonya
حتما بخون🔴👇
🔸بچهها وقتی اشتباه میکنن، بیش از «اصلاح» به امنیت نیاز دارن✅
🔸مغز کودک در ترس، یاد نمیگیره؛ فقط دنبال فراره.
🔸اما وقتی بدونه میتونه بدون قضاوت بیاد پیشت،هم حرفت رو میشنوه،هم مسئولیت اشتباهش رو میپذیره❌
#فرزند_پروری
@BehtarinMadareDonya
💕💕
بیاییم نگاهی به واقعیت بیاندازیم.
فرزندتان چند ساله است؟
رفتار شما با او مانند چند ساله هاست؟
انتظارتان از او در حد چند سال است؟ اگر فرزند شما سه ساله است شما همچنان مانند یک بچه یک ساله با او رفتار می کنید، اما انتظار دارید به اندازه یک انسان ۳۰ ساله رفتار کند. چه بلایی بر سر شخصیت فرزندتان خواهد آمد؟ اگر فرزندتان ۱۰ ساله است مثل بچه های سه ساله کارهایش را انجام میدهید، به جایش تصمیم میگیرید مدام بکن نکن میکنید و انتظار دارید مثل بزرگسالان رفتار کند. چقدر دچار تضاد خواهد شد؟
گاهی هم برعکس است!
کودک سه سالهای که صاحب خواهر یا برادر جدید شده یکمرتبه در چشم همه بزرگ میشود. فراموش میکنیم کودکی است که تنها سی و شش ماه در این دنیا بوده.
بچهای که تازه به مدرسه رفته. او باید ساعتها پشت میز بنشیند، حرف نزند، راه نرود، به حرفهای طولانی معلم گوش بدهد، به خانه که میرود مرتب دعوایش میکنند که درس نخواندی.... در حالیکه این کودک سال اول مدرسه را تجربه میکند.
این رفتار درباره همسر هم صادق است. گاهی با همسرمان مانند کودک رفتار میکنیم، مادر یا پدرش میشویم.. نتیجه چه میشود؟
@BehtarinMadareDonya
🥹🥹قبول دارین؟
@BehtarinMadareDonya
💕💕
مهمترین و باارزشترین چیز توی زندگی خانوادهست.
اول اون خانوادهای که توش به دنیا میای، و بعد اون خانوادهای که خودت میسازی.
همه چیز ممکنه عوض بشه، آدما بیان و برن، ولی داشتن یه خانواده که کنارت باشه، یکی از قشنگترین و باارزشترین داراییهای زندگیه.
🍂
@BehtarinMadareDonya
«نتیجه» همیشه دست کودک نیست،
اما «تلاش» هست. 🧠✨
بهجای ستایشِ نتیجه (که ممکن است کامل نباشد)، تلاش و مسیرِ کودک را تحسین کنید. این یعنی ساختِ «ذهنیت رشد».
نتیجه هر چه باشد، فرعی است؛ آنچه مهم است این است که کودک بداند مسیرِ تلاشش دیده شده است. 💪
@BehtarinMadareDonya
پسر موفق نتیجه عشق، صبر و تربیت آگاهانه است. 🌱✨
#فرزند_پروری
@BehtarinMadareDonya
💕💕
بیاین مادرایی که بچه کوچیک دارن رو بیشتر درک کنیم و باهاشون مهربون تر باشیم🤗
اون بچه فقط بچه ی اونا نیست.....
بفرستید تو گروه ها دست به دست شه😁❤️
@BehtarinMadareDonya
کدوم یکی از این ممنوعه ها رو دو رو برت دیدی؟
یا خودت ناخواسته انجامش دادی؟!
.
.
لطفاً تو کامنتا بگید بهم ✋🏻 شاید بتونه باعث آگاهی یه والد دیگهبشه
@BehtarinMadareDonya
چندین سال پیش تصادف کردم..
پام شکست و ماه ها بعد خوب شد..
بعد مدتها زانوم درد گرفت و رفتم دکتر
گفت بغل زانوت استخوان اضافه آورده..
از اون ببعد همیشه پام درد میکنه..
وقتی میخوابم و پامو رو اون یکی پام میندازم درد میکنه..
ورزش کردنی درد میکنه..
هرکار انجام میدم دردش رو حس میکنم..
من ۱۲ سال از وجود این استخوان خبر نداشتم..
از وقتی دکترم از داشتنش بهم اطلاع داد روش حساس شدم..
میخوام بگم رو هرچیزی حساس بشی دردش رو بیشتر حس میکنی!
حتی آدما...
مثلا اگه رو یه آدمی حساس باشی یا دوسش داشته باشی،یه ضربه آروم با نخ بهت بزنه حس میکنی با چَکُش زده....
|مرجان جهانی|
@BehtarinMadareDonya
🌱 مامان...
قبل از اینکه دنبال مکملهای عجیب باشی، به بشقاب بچهت نگاه کن.
خیلی از مواد مغذی مورد نیاز رشد قد، همین حالا توی غذاهای سادهای مثل:
🥚 تخممرغ
🍗 مرغ و گوشت
🥦 بروکلی و اسفناج
🥛 شیر و پنیر
🫘 نخود و عدس
🌰 گردو و تخم کدو
وجود دارن.
مشکل بیشتر بچهها فقط «غذا نخوردن» نیست... مشکل اینه که بدنشون مواد لازم برای ساخت استخوان، عضله و رشد رو به اندازه کافی دریافت نمیکنه.
📈 رشد قد از انتخابهای کوچیک هر روز شروع میشه.
💔 خیلی از والدین وقتی نگران قد بچه میشن که از نمودار رشد عقب افتاده...
درحالیکه رشد قوی، از سالها قبل ساخته میشه.
@ghesse_lalaii
💕💕
زندگى مثل يک كامواست از دستت كه در برود، مى شود
كلاف سر در گم،گره مى خورد، میپيچد به هم، گره گره مى شود
بعد بايد صبورى كنى، گره را به
وقتش با حوصله وا كنى
زياد كه كلنجار بروى، گره بزرگتر
مى شود، کورتر مى شود
يک جايى ديگر كارى نمى شود كرد،
بايد سر و ته كلاف را بريد
يک گره ى ظريف و كوچک زد، بعد آن گره را توى بافتنى جورى قايم كرد، محوكرد، جورى كه معلوم نشود.
يادمان باشد گره هاى توى كلاف
همان دلخورى هاى كوچک و بزرگند
همان كينه هاى چند ساله بايد يک جايى تمامش كرد
سر و تهش را بريد.
زندگى به بندى بند استْ
به نام حرمت كه اگر پاره شودتمام است.
@BehtarinMadareDonya
😨 فوبیا فقط یک «ترس ساده» نیست؛ بلکه میتواند واکنشی شدید و غیرقابلکنترل به یک موقعیت، شیء یا موجود خاص باشد.
از ترس ارتفاع و تاریکی گرفته تا ترس از عنکبوت، مار یا حتی صحبت کردن در جمع، فوبیاها انواع مختلفی دارند و میلیونها نفر در سراسر جهان با آنها زندگی میکنند.
جالب است بدانید بسیاری از فوبیاها قابل درمان هستند و با روشهایی مانند رواندرمانی، مواجههدرمانی و در برخی موارد دارودرمانی میتوان آنها را کنترل کرد.
شما با کدامیک از این فوبیاها آشنایی دارید؟ 🤔
@BehtarinMadareDonya
دعوا میکنند یا تمرینِ زندگی؟ 🤔
خیلی وقتها ما به عنوان والد، ناخودآگاه نقش «قاضی» رو بازی میکنیم، اما بچهها تو دعواهای خواهرو برادری بیشتر از اینکه نیاز به قاضی داشته باشند، نیاز به «مربی» دارند.
تفاوت بین والد سمی و والد آگاه رو تو جدول ببین و با برخورد درست نقش مثبت تو آیندشون داشته باش 💡
اگه این پست به دردت خورد، برای اون دوستی که همیشه از دعوای بچهها کلافهست، بفرستش تا اون هم آرامشش رو حفظ کنه! 💌
@BehtarinMadareDonya
💕💕
- خانم "الف" به بانک میرود؛ نوبت میگیرد. شمارهاش ۱۳۵ است.
همانجا دوستش را میبیند که سه ساعت زودتر از او آمده و دو شماره در دستش دارد. یکی ۲۴ و یکی ۲۵. شماره ۲۵ را از او میگیرد و کارش را زودتر از ۱۱۰ نفر دیگر انجام میدهد و خوشحال بانک را ترک میکند.
- آقای "ب" رانندهی تاکسی است؛
هر روز دقایقی را فریاد میزند تا مسافرانش تکمیل شده و حرکت کند. امروز باران شدیدی میآمد.
آقای "ب" کسی را سوار نمیکرد و میگفت که فقط دربست میرود.
- خانم "پ" پنجره را باز میکند و زیرسفرهای را داخل کوچه میتکاند.
- آقای "ت" در اتوبان میبیند که همهی ماشینها در ترافیک سنگینی هستند. وارد شانهی خاکی میشود و از چند صد نفر جلو میزند و بعد به داخل صف ماشینها میآید.
- خانم "ث" فروشنده است؛ کیفی میفروشد با قیمت ۲۰٠ هزار تومان. توریستی از همه جا بیخبر میآید که کیف را بخرد. قیمت را می پرسد. در جواب میشنود: ۶٠۰ هزار تومان.
- آقای "ج" کارمند است؛
در ساعتی که اوج کار است و مراجعین صف کشیدهاند، درِ اتاقش را بسته، چایی میریزد و مینشیند کنار همکارش هرهر میخندد.
یک لحظه با خودتان رو راست باشید و بپذیرید که همهی ما به اندازه "توانمان" متجاوز ، دیکتاتور و ضایع کنندهی حق دیگران هستیم.
@BehtarinMadareDonya
💕💕
چهل سالگی سنی هس که کمکم میفهمی زندگی مسابقه نیست.
دیگه مثل بیست سالگی عجله نداری که به همه ثابت کنی کی هستی
و مثل سی سالگی هم مدام نگران این نیستی که از بقیه عقب مونده باشی.
چهل سالگی یه جور آرامش عجیب داره.
آرامشی که از دلِ زمین خوردنها، اشتباه کردنها و دوباره بلند شدنها به دست اومده.
توی این سن یاد میگیری بعضی آدمها قرار نبوده تا آخر مسیر همراهت باشن،
بعضی رویاها قرار نبوده به واقعیت تبدیل بشن
و بعضی اتفاقها هرچقدر هم تلخ بودن، درسهایی بهت دادن که هیچ کتابی نمیتونست یادت بده.
چهل سالگی سنیه که بیشتر از قبل قدر لحظهها رو میدونی.
قدر یه عصر آروم،
یه گفتوگوی صمیمی،
یه فنجون چای،
و آدمهایی که بیدلیل دوستت دارن.
دیگه دنبال زندگی بینقص نیستی.
فقط دلت میخواد شب که سرت رو روی بالش میذاری،
از خودت راضی باشی و بدونی تا جایی که تونستی، با قلبت زندگی کردی.
چهل سالگی آغاز فهمیدنِ ارزش واقعی زندگیه
@BehtarinMadareDonya
تابستون چند تا کلاس ثبت نامش کردی؟
.
.
.
اینجا قرار نیست والدی بینقص باشیم؛ قرار است والدی "آگاه" باشیم که زبانِ دنیای فرزندش را بلد است.
@BehtarinMadareDonya
حرف بزن، نترس
بیا فکر کن بدترین اتفاقی که اگه حرف بزنی میخواد بیفته چی میتونه باشه؟ حالا که دیدیش بازم ارزشش رو داره که ساکت باشی …
گاهی بهای حرف نزدن در طولانی مدت خیلی بیشتر از نگرانی های لحظه ای هست …
ما خیلی از روابطمون رو به خاطر حل نشدن مشکلات ساده از دست میدیم
پس تلاش کنیم با هم حرف بزنیم و به هم کمک تا ببینیم در دنیای دیگری چه خبره!
@BehtarinMadareDonya
💕💕
واقعیت این است که مشکل از موبایل نیست؛ مشکل زمانی شروع میشود که گوشی به تنها منبع سرگرمی و آرامش کودک تبدیل شود.
🌱 خبر خوب؟ با چند تغییر ساده مثل تعیین زمان مشخص، بازیهای جایگزین و وقتگذرانی بیشتر با کودک، میتوان از وابستگی به موبایل پیشگیری کرد.
💬 فرزند شما کدام یک از این رفتارها را دارد؟
عدد ۱، ۲ یا ۳ را در کامنت بنویسید. 👇
@BehtarinMadareDonya
میدونستین لایک و کامنت شما برامون خیلی ارزشمنده ❤️
.
💕💕
خسته ای؟ بی حوصله و درمانده ای؟ می خواهی بهترین لحظه ها را با کودکت داشته باشی و پیدایش نمی کنی؟
بگویم کدام لحظه، بهترین است؟
درست همین الان، همینجا،
نفس بکش، به افکار و نگرانی هایت نگاه کن، مهربانانه، بدون سرزنش، حتی به شکایت هایی که در ذهنت می گذرند از کودکی که سرشار از انرژی و شیطنت است و یا لحظه ای آرام نمی گیرد...
خودت را که دیدی، برایش که شفقت به خرج دادی و احساساتش را پذیرفتی،
خواهی دید که مهربانی در درونت جان گرفته و لبخند به روی صورتت نشانده...
که دستانت ناگزیر در جست و جوی آغوشی گرم و امن برای کودکت باز شده اند، آغوشی که اول پناه گرم تو، و بعد پناهی امن برای اوست....
#منصوره_اسدی
❤️ @BehtarinMadareDonya
💕💕
چیزایی که واقعاً میتونن زندگی آدمو عوض کنن:
قبل از ۱۲ شب بخوابی.
روزی ۱۵ دقیقه فقط توی سکوت باشی.
کمتر الکی توی گوشی بچرخی.
سلامتیتو بذاری اولویت اول.
کتاب بخونی.
برای خودت یادداشت روزانه بنویسی.
آدمای سمی رو از زندگیت حذف کنی.
بیشتر غذای خونگی بخوری.
هر روز حداقل ۳۰ دقیقه پیادهروی کنی.
برای هر روزی که زندهای خوشحال باشی و قدرشو بدونی.
همین کارای به ظاهر ساده، اگه مداوم انجامشون بدی، کمکم حال و زندگی آدمو از این رو به اون رو میکنن😇
چند تاشو انجام میدی؟
میدونستین لایک و کامنت شما برامون خیلی ارزشمنده ❤️
@BehtarinMadareDonya
💕💕
این یک درس مهم برای همه تو هر سنیه!
ما لازم نیست خودمون و ارزشهامون رو زیر پا بذاریم تا توسط دیگران مورد تایید و عشق قرار بگیریم.
همه قرار نیست مارو دوست داشته باشند،
و این کاملا طبیعیه.♥️
دوستان مهربون با ری اکشن زدن روی پستا به ما کمک میکنید که پستایی که دوست دارید رو شناسایی کنیم پس ری اکشن رو از ما دریغ نکنید
@BehtarinMadareDonya
⚽️ جام جهانی را دنبال میکنید؟
شاید روزی فرزند شما در بزرگترین رویداد فوتبال جهان بدرخشد…
تولد فرزند در اسپانیا؛ فرصتی برای ساختن آیندهای جهانی
🎓 وبینار اخذ اقامت شهروندی اسپانیا با تولد فرزندان
در این وبینار با مزایا، شرایط و فرصتهای پیش روی خانوادههایی که به دنبال آیندهای روشن و بینالمللی برای فرزندان خود هستند آشنا خواهید شد.
📅 یکشنبه ۷ تیر
⏰ ساعت ۱۷:۰۰
🔗 ثبتنام از طریق لینک زیر:
https://eseminar.tv/wb178433
💕💕
به به پادشاه تابستون رسید📢🎁
تولدتون مبارک✨.
تیر ماهیا عسلای این روزگارن.
همیشه شاد باشید مهربونای خوش قلب❤️
کیا متولد تیر هستند؟؟
💡💡💡💡💡
@BehtarinMadareDonya
و در آخر ما،
هیچ تسلطی بر قلبهایمان نداریم؛
قلبها برای کسی می تپند،که خودشان میخواهند…
.
.
اگه گفتی شعرش چیه....
@BehtarinMadareDonya
💕💕
چرا واقعا این طورین؟
@BehtarinMadareDonya
💕💕
زن، آینهی رفتاریه که از مرد میبینه.
هر چیزی که یک مرد به زنی که دوستش داره بده، همون رو دیر یا زود از اون دریافت میکنه. وقتی با عشق، احترام، مهربونی و توجه باهاش رفتار کنه، کمکم زن هم خودش رو بیشتر نشون میده و عشقی رو به زندگی مرد میاره که شاید همیشه آرزوش رو داشته.
با زنهای زندگیتون مهربون باشید.
باهاشون با ادب و با محبت رفتار کنید. شاید همیشه به زبون نیارن، ولی این چیزها رو عمیقاً حس میکنن و
براشون ارزش زیادی داره.
خیلی وقتها، زنها چیزی که در جواب محبت و توجه شما انجام میدن، چندین برابر بیشتر از چیزیه که دریافت کردن. ❤✴️
🎯 آموزش آنلاین شطرنج آریا
🔵 برای تمامی رده های سنی
🔰 توسط مربیان رسمی فدراسیون
✔️ کاربری آسان و بدون نصب نرم افزار
🏆 از مقدماتی تا قهرمانی
✅ فواید شطرنج : تمرکز ، خلاقیت ، تقویت حافظه و ضریب هوشی ، موفقیت تحصیلی و ...
🔹مناسب برای ۴ سال به بالا
🔵 لینک ثبت نام رایگان:
✅
https://survey.porsline.ir/s/p4A0TZDn
🟢 روبیکا :
✅
@Ariachess12
🟣 تماس :
☎️+989205000625
🇮🇷 شطرنج آریا 🇮🇷
روز جهانی قدبلندها مبارک؛ امیدوارم امسال هم سقف آرزوهاتون از قدتون بلندتر باشه!
@BehtarinMadareDonya
گاهی فکر میکنیم وقتی به کودک میگوییم:
«اگه این کارو نکنی باهات قهر میکنم»
داریم تربیتش میکنیم…
اما کودک این جمله را اینطور میشنود:
«اگه مطابق میل من نباشی، دوستت ندارم.»
نتیجهاش شاید در لحظه سکوت باشد،
اما درون کودک پر میشود از ترس، اضطراب و تلاش برای از دست ندادن عشق پدر و مادر.
کودک با قهر تربیت نمیشود؛
با امنیت، گفتوگو، مرزبندی آرام و محبتِ بدون شرط رشد میکند.
به جای قهر، بگوییم:
«من از کارت ناراحت شدم، اما هنوز دوستت دارم و باهم درستش میکنیم.»
تو هم تا حالا ناخودآگاه از این جمله استفاده کردی؟
@BehtarinMadareDonya